Over Raymond
Ik ben ervaren en allround in communicatie, journalistiek en media. Praktisch specialist in het bouwen van merken, senior woordvoering, contentstrategie, vraagstukken in reputatie en videostrategie. Daarnaast presenteer en produceer ik online uitzendingen en webinars.
Praktisch en operationeel sterk, in rollen als manager, vakspecialist of senior ’trusted advisor’.
Voorbeelden van eerder uitgevoerde functies van mij zijn:
- Woordvoering;
- Interne en externe communicatie (PR- en communicatiemanager, adviseur);
- Content (Business owner content, Agile/scrum projectleider, videoproducent, tekstschrijver);
- Marketing (campagnemanager, videomarketingspecialist, projectleider);
- Journalistiek (eindredactie, tekstschrijver, (camera)journalist, social reporter, videomaker).
Hoe ik werk?
Ik werk flexibel, praktisch en georganiseerd. Ik kan m’n weg in bedrijven zelfstandig goed vinden en ben daarom snel ‘up and running’. Ik adviseer teams, MT’s of directie gemotiveerd over de beste aanpak in reputatie, issues in organisatie (bijvoorbeeld HR, arbeidsmarkt, financiële PR) of bijvoorbeeld aansluiting bij maatschappelijke thema’s (duurzaamheid, inclusie).
Allround, maar toch specialistisch.
Raymond de Jong
Een kleurrijke werkervaring
Ik heb een kleurrijke werkervaring opgebouwd met werk- en opdrachtgevers in de luchtvaart, retail, energie, telecom, media, Finance en overheid. Ik werkte onder andere voor organisaties als Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), Rotterdam The Hague Airport, Essent Energie, Eneco Wind, Tele2, KPN, AD Nieuwsmedia, Jumbo Supermarkten, The Phone House, Rabobank International en Rijkswaterstaat.
Op dit moment werk ik op freelance en interim basis bij verschillende opdrachtgevers aan interne en externe activatie, senior woordvoering of aan een juiste contentstrategie.
